qBlog Quadina w świecie PHP

1paź/120

PHPCon 2012

Dużo rzeczy można powiedzieć o konferencji, ale na pewno nie to, że była nieudana. Przyjechałem spóźniony, z gorączką i bez swojego laptopa wygłosić prelekcje o sztucznej inteligencji. Jak już mnie wiele osób pytało, obecnie mam się dobrze, ale wtedy myślałem, że wyzionę ducha. Mając jedynie 30 minut na jakiekolwiek przygotowania po zameldowaniu w hotelu, a przed prezentacją. Wziąłem trochę prochów i wystąpiłem przed całą salą ludzi, których nawet nie za ostro widziałem :) Przeżyłem i dziękuję za te cisze gdy mówiłem i brawa gdy się pomyliłem.

O materiały zapytało mnie łącznie 19 osób, więc tak jak wszystkim z nich obiecałem w tym tygodniu postaram się wrzucić wszystkie pliczki i trochę wyjaśnień. Muszę tylko odebrać laptopa z serwisu ;)

 

EDIT 5/10/2012:

Niestety nie dam rady w tym tygodniu ;-) Trochę zdrówko daje o sobie znać i muszę się nim bardziej zaopiekować.

Zakres tematyczny: Bez kategorii Brak komentarzy
4kwi/100

Sztuczna inteligencja – teoria

Temat jest bardzo skomplikowany i zawiły, powiedzieć można że nie jest szeroki jak rzeka, ale jak ocean. Na swojej drodze programowania w PHP nauczyłem się upraszczać pewne modele rzeczywiste do znacznie prostszych wirtualnych. Bardzo często moje wirtualne modele mają tylko wejście i wyjście takie samo, a środek zupełnie odbiegający od rzeczywistości. W związku z tym realia sztucznej inteligencji bardzo mi się spodobały. Dany wirtualny mózg przetwarza informacje w taki sposób, że nie da się w prosty sposób debugować praktycznie żadnych operacji. Takich operacji tak jak w naszym ludzkim mózgu jest po prostu za dużo. Ale możemy postarać się zrozumieć teorie na podstawie której będziemy mogli choć w jakimś procencie przyswoić sobie wiedzę o sztucznej inteligencji, a może nawet o naszej własnej?

Zakres tematyczny: Programowanie Czytaj dalej
4kwi/101

Bot Bloodwars

Swego czasu napisałem prostego bota do gry bloodwars.pl. Jest to webowa gra, a bot wymagał instalacji jakiegoś parser PHP, np. WampServera. Projekt upadł dość szybko zaraz po awanturze z twórcami gry o złamanie regulaminu. Niestety zamiast brać jakąś naukę zablokowali konta akurat te, które nigdy nie ujrzały nawet cienia bota. Mówi się trudno i idzie się dalej. Moje starania w prowadzeniu jednej z postaci w grze spełzły na niczym.

Nastąpiła długa przerwa nie tylko w pisaniu gier, ale w ogóle w graniu w gry webowe, nie tylko w bloodwars.pl. Prawdopodobnie niedługo postaram się napisać jakąś nową wersję tej aplikacji implementując w niej różnego typu nowości. Główną z nich będzie moduł sztucznej inteligencji, która będzie podejmować decyzję co w danej chwili robić i jak.

Zakres tematyczny: Projekty Czytaj dalej