qBlog Quadina w świecie PHP

4kwi/101

Bot Bloodwars

Swego czasu napisałem prostego bota do gry bloodwars.pl. Jest to webowa gra, a bot wymagał instalacji jakiegoś parser PHP, np. WampServera. Projekt upadł dość szybko zaraz po awanturze z twórcami gry o złamanie regulaminu. Niestety zamiast brać jakąś naukę zablokowali konta akurat te, które nigdy nie ujrzały nawet cienia bota. Mówi się trudno i idzie się dalej. Moje starania w prowadzeniu jednej z postaci w grze spełzły na niczym.

Nastąpiła długa przerwa nie tylko w pisaniu gier, ale w ogóle w graniu w gry webowe, nie tylko w bloodwars.pl. Prawdopodobnie niedługo postaram się napisać jakąś nową wersję tej aplikacji implementując w niej różnego typu nowości. Główną z nich będzie moduł sztucznej inteligencji, która będzie podejmować decyzję co w danej chwili robić i jak. Metod gry jest dużo, każdy z graczy ma swoją, ale udało mi się wyszczególnić kilka najbardziej istotnych oraz tych, które bez problemu może wykonywać prosty bot. Zamiarem bota nie jest robienie wyprawek samych w sobie, ale rozwój postaci bez konieczności interakcji z jego właścicielem. Między innymi dlatego boty wzniecają taki bunt w administratorach wszystkich serwisów.

W mojej ocenie następna generacje będzie niewykrywalna tak jak i obecna. Do tej pory w żaden sposób nie udowodniono mi, że używałem bota na moim głównym koncie na którym bota akurat nie było. Natomiast wiele z kont na których bot siedział (i był używany do którejś tam z aktualizacji) nie zostało nawet posądzone o takie działanie.

Podstawową różnicą między nową wersją a starą będzie pewne oddzielenie kodu bota od aplikacji, którą dostanie używający. Przede wszystkim dlatego, że sztuczna inteligencja potrzebuje danych do uczenia się. Zatem mózg całego skryptu będzie na jednym serwerze. Aplikacja którą odpali użytkownik, będzie tylko tunelem maskującym adres IP gracza. W taki sposób mózg będzie wciąż się rozwijał z każdym jego użyciem, kod będzie nie publiczny, a zatem nie wykrywalny dla administracji gry, oraz będzie można pobrać minimalną opłatę za jego instalację. Tak opłatę, nie jestem co prawda za komercjalizacją projektu, ale chciałbym uniknąć pewnych sytuacji jak przy ostatniej wersji, zatem nowa wersja bota będzie kosztować symboliczną złotówkę.

Mam nadzieje, że taki wstęp do tego projektu otworzy jakąś dyskusję na temat botów w grze. Wiem, że jest tylko osób za botami co i przeciwko, zatem proszę jedynie o nie obrzucanie jedni drugich błotem. Osobiście twierdze, że boty są potrzebne do momentu, kiedy administracja nie myśli. Dowodem na nie myślenie jest tworzenie anty-bot patchów na zasadzie: nie klikaj szybciej niż co jedną sekundę. Istnieje milion innych pewniejszych (i prostszych w implementacji) sposobów na pozbycie się niechcianych gości. Chce to udowodnić w grze, którą piszę w między czasie, ale o tym projekcie w innym artykule.

Zakres tematyczny: Projekty Dodaj komentarz
Komentarze (1) Trackbacks (0)
  1. No i co? Udało Ci się napisać bota?


Leave a comment

Brak trackbacków.